Pages

Monday 4 September 2017

Battleship Island



Tengok wayang lagi kali ni..tajuk cite The Battleship Island.Sebelum tengok wayang lunch dulu di Chicken Rice Shop.Full of customer kt cini.Staf yang bekerja pun dah macam huru hara dah saya tengok.Tak menang tangan mereka melayan customer.Kalau tengok mereka bekerja pun mai cincai je sebab nampak sangat mereka dah terlampau penat dan stres.Saya tanya pada salah seorang staf samada mereka dah makan ke belum dan jawapannya belum.Kesian kan?.

Dalam keadaan macam ni sepatutnya stop kan dulu new customer.Bagitau full dan settlekan dulu customer yang dah lama menunggu makanan mereka.Ini tidak,still terima new customer sedangkan yang sedia ada pun almost 1 hour and still waiting their food.Paling disaster dah la tunggu lama,dapat je makanan tak complete set pula.Contoh saya,Soup takde dengan alasan bowl habis.Pie tie takde dengan alasan tak cukup staf nak buat.Whaaatt??Pie tie my favourite okaayyy.Alaaaaaaa...huhuhuhu

Member pula dapat dessert of the day dengan mangkuk yang tak bersih.Still berminyak dan ada kesan makanan lain.Dalam keadaan macam ni tak sepatutnya biarkan customer baru lain datang.Close sementara at least half an hour.Bagitau dah full walau ada 2@3 kerusi kosong.Manager sepatutnya biarkan staf uruskan yang sedia ada dulu,dah reda huru hara tu baru terima new customer.Jangan tamak sgt.Tak pasal2 kualiti kerja dan mesra pelanggan hilang disebabkan perkara macam ni.First time saya terima layanan sebegini di chicken rice shop.Tapi macam mana dengan orang yang baru pertama kali datang.Mesti dia ingat restoren ni negative.

Tiket wayang pukul 4pm.Dah kena makan  laju sebab nak kejar sembahyang zohor.Bayangkan dari pukul 2 pm order makanan pukul 3pm baru dapat mkn.We just only have half an hour untuk habiskan makanan kami.Dah la sup sampai ke sudah tak dapat,Pie tie pulak terpaksa bungkus sebab dah 3.30 petang maish tak sampai pie tie saya.Member minta bungkus sebab dah takde masa nak melepak kt citu lama lama.Kalau ambil masa untuk siapkan pie tie tu terpaksa la lupakan sebab kami dah tak boleh tunggu lagi dah.Nasib saya ni jenis yang sentiasa cuba memahami situasi.Takde la nak marah2.kuikuikui.

Okay berbalik kepada cinema,selain daripada trailer yang nampak bagus,apa yang buat  saya nak tengok cite ni sebab Song Joong Ki berlakon.Ngeeee.Cite ni mengisahkan tentang rakyat korea yang dibawa ke Jepun dan dijadikan buruh kasar di lombong arang.Penipuan berlaku ke atas rakyat korea dimana mereka sebenarnya dijadikan hamba di sana.Akhirnya mereka sepakat untuk menentang Jepun dan merampas kapal Jepun supaya dapat pulang ke Korea.Saya bagi 7/10 untuk cite ni.

Saya ingatkan hero saya adalah hero dalam cite ni tapi sangkaan saya meleset.Cite ni tidak memaparkan sisi hero dalam dirinya.Cite ni lebih fokus kepada seorang pemuzik dengan anak gadisnya yang ingin membuat persembahan di Jepun.Akhirnya berusaha untuk pulang ke Korea kerana kehidupan yang teruk di sana.

Dah tgk cite tiba la masa cari tempat makan lagi sekali sebab member nak makan sebelum balik rumah.Makan lagi la jawabnya.
Makan apa dan di mana adalah 1 perkara yg sukar dilakukan.last2 buat keputusan makan je di food court Aeon IOI.Saya putuskan untuk makan sizling yee mee with egg kerana sudah terlalu lama saya tidak menjamah makanan sizzling.Dah makan tak sedap la pulak.Bagi saya boleh la setakat nak kenyangkan perut.5/10 sy bagi untuk sizzling yee mee with egg...Aaissshhh pendek kata on that day ,my bad day la tentang makan.Lunch,dinner smua tak kena.Member saya pula order Asam laksa yang popular dan digemari ramai

No comments:

Post a Comment

YOU DON'T NEED A SILVER FORK TO EAT GOOD FOOD © . Designed by MaisarahSidi.com