Pages

Monday 14 August 2017

Chicken Rice Shop/Kedai Nasi Ayam




Dapat makan d Chicken Rice Shop merupakan satu kepuasan buat saya.Mana tidaknya dengan hanya Rm20 sudah cukup mengenyangkan perut saya untuk sehari.hehehe
Setiap kali saya berpeluang makan di Chicken Rice Shop menu yang menjadi pilihan saya adalah Hearty value meal.Menu ni menawarkan set meal yang lengkap dengan nasi,sayur,lauk,sup,air dan pencuci mulut.

Ada 4 pilihan set meals

Hainanese Chicken Rice Meal (1 pax)
  • 2 pcs Nyonya Pie Tee
  • Single Portion of Chicken - blh pilih smada nk Steamed,Roast,Soy Sauce @ Hainanese Curry Chicken.
  • Pilihan sayur smada nak Ipoh Bean Sprouts @ Pak Choy with Oyster Sauce.
  • A bowl of Chicken Rice.
  • Soup of the Day
  • Rainbow Delight Dessert
  • 2oz Soft drink
Healthy Meal(1 pax)
  • Single Portion of Healthy Chicken Breast - blh pilih smada nak Steamed,Roast @ Soy Sauce
  • 1 pcs Braised of Tofu and 1 Braised Egg
  • Pilihan sayur Ipoh Bean Sprout @ Pak Choy Oyster Sauce
  • A Bowl of Chicken Rice
  • Soup of the Day
  • HOMESOY Soya Milk/Chinese Tea @ Mineral Water (one)
Noodle Meal (1 pax)
  • 2pcs Nyonya Pie Tee
  • Pilih 1 drpd Noodle Selection
  • Rainbow Delight Dessert
  • 12oz Soft Drink
Fish Meal
  • 2pcs Nyonya Pie Tee
  • Nyonya Assam Fish
  • Pilihan sayur smada nak Ipoh Bean Sprouts @ Pak Choy with Oyster Sauce.
  • A bowl of Chicken Rice.
  • Soup of the Day
  • Rainbow Delight Dessert
  • 2oz Soft drink
Menarik bukan meal yang ditawarkan?Bukan setakat terlebih kenyang bahkan harganya juga berpatutan.
Pernah juga saya order 2 set meal tapi untuk 3 orang makan kerana meal ni portionnya cukup besar bagi sorang makan. Kami order 2 set Hainanese Chicken Rice di mana saya order chicken steamed dan taugeh(ipoh bean sprouts) dan member sorang lagi order chicken roast dan pak choy oyster sauce.Kmudian tambah satu pinggan nasi dan minuman.

favourite saya d Chicken Rice shop 

Pie Tie
  • Sy suka letak sambal cili dan halia cincang pastu ngaapp semua sekali dalam mulut.Rasanya masam2 pedas dari cili,rangup dari kulit pie tie dan ada rasa halia cincang menjadikan combination rasa yang menyelerakan.
Chicken Steamed
  • Isi ayam yang begitu lembut memang menjadi kesukaan saya.Boleh dikategorikan makanan sihat kerana ayam ini di kukus bersama halia dan daun bawang.Dihidangkan pula bersama dengan sesame oil.

Taugeh(Ipoh Bean Sprouts)
  • Antara pak choy dan taugeh,saya lebih gemarkan taugeh.Tak hairan lah jika saya makan di chicken rice shop saya akan order set meal hainanese  chicken rice dan menjadikan sayur ini sebagai pilihan saya.



 Antara makanan lain yg dihidangkan d cni








 Mencari makanan yg mengenyangkan tapi menjimatkan wang? Tunggu apa lagi? Jom ramai2 makan di Chicken Rice Shop.Saya pasti anda tidak akan kecewa.










































































No comments:

Post a Comment

YOU DON'T NEED A SILVER FORK TO EAT GOOD FOOD © . Designed by MaisarahSidi.com