Pages

Sunday 2 July 2017

Pasar Karat dan Hati Ayam Goreng Kicap

Assalamualaikum

Pagi ni awal2 lagi singgah kat pasar karat seksyen 13 Shah Alam berhampiran stadium Shah Alam dan Stesen Bas Ekspres.Jam menunjukkan pukul 7.20am so masih banyak gerai yang belum dibuka kecuali bahagian menjual bahan basah/dapur dan gerai2 makan yang sudah menerima pelanggan.

Saya singgah di salah satu gerai makan yang menjual pelbagai jenis makanan seperti nasi kerabu,nasi lemak dan nasi dagang.Saya order nasi dagang gulai ikan tongkol rm5.50.

Nampak menyelerakan sy tapi apabila disuap ke dalam mulut saya ,rasa nasi dagang dia ermmmm boleh la.Bagi saya tak rasa macam nasi dagang sangat.Macam makan nasi putih dengan gulai ikan rasa dia.Lagi satu gulai ikan tongkol pun tak berapa nak cukup rasa.Cam tawar jeeee.Rasa menyesal pun ada la jugak tapi dah terbeli nak wat camner iya dok? Makan je la walaupun terkulat2 nak habiskan.
Dah habis makan saya mulakan sesi ronda2 di kawasan yang menjual barang basah.Saya tengok ikan,ayam udang dan daging kt cini memang fresh dan harga pun berpatutan.Semua jenis sayuran boleh dapat di sini.Bagi penggemar ulam ulaman pula saya cadangkan datang la ke pasar karat sek 13 Stadium Shah Alam.Pelbagai jenis ulam boleh didapati di sini.Jering,petai,kerdas,kacang botol,pisang muda,pegaga,ulam raja,tenggek burung,pucuk ubi dan banyak lagi.Memang tak rugi kalau datang sini.

Pagi ni saya baru sampi dari kampung setelah cuti raya yang panjang.Seronoknyeee rasa.Hahaha..haiii kalau la boleh sambung lagi cuti.Bestnyeee.Sebelum tu saya singgah dulu di pasar karat Shah Alam kerana sebelum sampai rumah saya melalui seksyen 13 dulu.
Sampai di rumah dalam pukul 10 pagi,saya kemas2 dulu rumah sambil menunggu tibanya waktu tengahari.Lagipun saya dah breakfast di pasar karat tadi.

Pukul 12 tengahari saya mula bekerja di dapur untuk sediakan lunch for myself.Maklum lah bujang lagi kan.Saya ambil hati ayam yang dibeli tadi dipotong potong sederhana,dicuci sampai bersih,gaul dengan garam dan kunyit dan dibiarkan sekejap.Sementara tu saya potong kacang panjang,bawang merah,bawang kuning dan cili api.
Goreng hati dulu bagi masak then boleh masukkan semua bahan2 yang dipotong.Goreng lagi dalam 2 minit dan yang terakhir masukkan kacang panjang,cili dan juga kicap.Apabila sayur masak boleh la dihidangkan bersama nasi putih.



2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. *Testimoni pesakit kanser yang menggunakan produk keluaran En Mohd Zuhairi Bin Noordin yang berjaya sembuh.*

    Nama:Muhd Haziq
    Kanser Hodgkin Lymphoma tahap 4

    Nama: Cik Atirah(tunang sakit)
    Kanser Paru-paru tahap 3

    Nama: Anak Pn Rashidah
    Kanser: Leukimia

    Nama:Haji Ahmad Hasnal, 49tahun
    bengkak Prostat

    Nama:Pn Syarifah
    Kanser Paru-paru tahap 3

    Nama:En Muhd Muzamen
    masalah paru2

    Nama:Pn Hidayah (ibu sakit)
    Kanser usus

    Nama:En Sukrizal bin Idris
    Batu Hempedu

    Nama:Che Amat bin Saad Kanser Usus tahap 2

    Nama:Muhd Aidil Izzat, Kanser Burkit Lymphoma,B cell Phenotype tahap 4



    Nama:Pn Uni Hamimi (anak sakit), Kanser Lymphoma tahap 2


    Nama:Pn Faridah (anak sakit), Kanser paru-paru tahap 3

    Nama:Pn Mazli (cucu sakit), Leukimia Acute ALL B CeLL

    Nama:Mohd Hamdan
    Virus kencing tikus

    Nama:Puan mastura kanser ovari ke hati dan paru paru tahap 4 dah sembuh

    Nama:Pn Nor Sabariah kanserPayudara dan Asma

    Nama: Amirah(Pn Zuraini-ibu)
    sakit Asma

    Nama:Pn Hani(anak sakit)
    sakit Asma kronik

    Nama:En Mohd Asri
    kanser usus tahap 2

    Nama:Pn Arbaayah,
    Sirosis hati tahap 3

    Nama:Muhd Luqman, Kanser Gastrointestinal stromal tumor,spindle type,high grade tahap 4

    Nama:Pn Aida (anak sakit)
    Kanser Leukimia Acute Lymphoblastic ALL tahap 3

    Nama:Pn Noraini bt Yusof
    Kanser payudara tahap 3

    Nama:Pn Zalina bin Ismail Kanser payudara agresif

    Nama:Adik Muhd Afif Aksha, Kanser Lymphoma tahap 2

    Nama:Adik Muhd Ilham bin Md Mazri, Kanser Leukimia B cell acute lymphoblastic

    Nama:Mohd Syafwan bin Syafi, Kanser Leukimia chronic lymphocytic tahap 3

    Nama:Pn Zainani Azra
    Kanser payudara positif hormon tahap 3

    Nama:En. Abdul Kadir
    masalah paru-paru tersumbat kronik copd

    Nama:En Sharizal bin Taib, kanser Lymphoma B cell tahap 4

    Nama: Siti Fauzilah bt Hj Abdullah, Kanser hidung tahap 4

    Nama:Norizah bt Mohd Nor, Kanser Payudara jenis hormon tahap 2

    Nama:Anazilah bt Said,
    kanser payudara tahap 2 sembuh

    Nama: Siti Nur Hidayah bt Abdullah, kanser pangkal hidung tahap 4

    Nama: Adilah bt Ghazali, kanser payudara tahap 2

    Nama:Anazilah bt Said, kanser payudara tahap 2


    *Call atau WhatsApp untuk order dan sebarang pertanyaan di nombor berikut :*

    En. Mohd Zuhairi Bin Noordin - 017468 7570

    ReplyDelete

YOU DON'T NEED A SILVER FORK TO EAT GOOD FOOD © . Designed by MaisarahSidi.com