Pages

Monday 10 July 2017

Mix Salad


While i m watching korean drama Scarlet Heart Ryeo i remembered that i was bought a lemon,potato,purple cabbage and carrot a few days ago at Tesco.
So saya pergi ke kitchen,bukak peti ais keluarkan  lemon,potato,chicken nugget,egg,sausage,purple cabbage,green cabbage,carrot & tomato cherry 😄.

Maka,bermula lah ketung ketang kat dapur di tengah tengah malam.Maaf la ya kepada jiran jiran saya jika terdengar bunyi bising malam2 ni.

Apa yang saya buat dengan semua barang  ni ialah saya rebus dulu telur dan potato.Kalau nak cepat masak potato tu boleh potong kecik2.kemudian saya goreng sosej dan chicken nugget yang di potong dengan sedikit olive oil about 2 minit dalam kuali.
Tumis bawang bersama2 nugget dan sosej.Masukkan potato.Matikan api dan angkat letak dalam pinggan.

Potong kubis,carrot,tomato ceri.Telur rebus tadi dikupas kulitnya kemudian dibelah empat.Campur kesemuanya bersama2 dengan sosej,nugget dan potato.
Utk seasoning sy tabur black pepper powder,salt,perahan lemon dan olive oil.Gaul kesemua sebati.

Ok siap letak dlm bekas/pinggan.

For the first time in my life i put the plate on my keyboard while watching drama/film and eating it in my room!! The feeling..sooo coolll....hahahahaha













No comments:

Post a Comment

YOU DON'T NEED A SILVER FORK TO EAT GOOD FOOD © . Designed by MaisarahSidi.com