Pages

Wednesday 12 July 2017

Dinner at Dayah's House



Ni masa makan2 kat rumah Dayah(member tempet keje).Memandangkan hari tu merupakan hari bekerja maka jamuan ni dibuat pada waktu malam after maghrib.Jamuan ni dibuat saje2 dan suka2 je.Beberapa orang member yang volunteer membantu Dayah masak akan terus bergerak ke rumahnya selepas waktu keje.Sebelum tu mereka akan singgah di supermarket untuk membeli barang2 yang diperlukan.Saya?? Saya pula disebabkan jamuan ni start selepas maghrib,saya pegi pukul 8 malam.Pendek kata pegi untuk makan jer.Hehehe bertuah punye budak!
Saya pergi dengan 2 orang member tempat keje.(kira member Dayah jugak).

Ini first time kami pergi rumah Dayah terpaksa kena tengok waze,tengok jalan,tengok nama jalan.Tengok semua yang diperlukan.Kang sesat sampai ntah mana mana pula. Dengan segala bantuan waze yang tak berapa nak tunjuk jalan tu dan perbincangan sesama kami yeaahh akhirnye.....sampai gak kitaorg.Fuh lega rasa.

Bila masuk je rumah dia,taadaaaaa dah siap dah terhidang makanan.Ada mee goreng,aneka biskut,kuih muih,asam mangga dan air sarsi.Okaayy tarik nafas duk bersila daaannn...krik krik krik krik masing2 pandang je makanan.Tetiba ada rsa segan pulak.Kahkahkah.First time kan datang rumah dia.

separuh dr hidangan yg disediakan.
kami duduk jeling menjeling menunggu seseorang rasmikan makanan tapi masing m asing segan nak mulakan.kelakar pula rasa time ni.Okay takpe kita berbual dulu.After 15 minutes  datang la seorang yang baik hati tolong isikan mee goreng dalam pinggan untuk setiap tetamu.FFuuh dapat la makan.hahaa
Dayah ni ada anak perempuan sorang yang umurnye lebih kurang 2 tahun.Tapi kan uuuiiii mulut dia tak diam..pot pet pot pet duk bercakap dalam bahasa dia.Ada yang kami paham dan ada juga yang kami tak paham.Nampak sangat dia begitu gembira malam tu.Ramai yang melayan kerenah dan celoteh dia yang menghiburkan.

Jam dah dekat pukul 11malam.Terasa malas pula nak balik.Masing masing perut pun dah kenyang rasa nak tido je terus kat citu.Walau apa pun kami tetap perlu buat keputusan untuk balik ke rumah kerana sudah lewat malam.
Tapi sebelum balik kena la kemas dan cuci dulu pinggan mangkuk.Sian Dayah penat penat dia masak takkan nak bagi dia kemas sorang sorang pula.hehe
asam mangga

Tq Dayah jemput kitaorg.
Tq Dayah sudi jemput saya.
Tq Dayah sudi masak utk kitaorg.
Tq Dayah sudi masak utk sayaaaa...
❤❤❤❤❤❤






No comments:

Post a Comment

YOU DON'T NEED A SILVER FORK TO EAT GOOD FOOD © . Designed by MaisarahSidi.com