Pages

Friday 25 August 2017

Carotomax Shaklee


Saya ada masalah rabun jauh since 2013.Masa tu power spek 150.Walaubagaimanapun sy mmg jarang pakai sbb xmau power ni makin bertambah.But Since March 2017 sy start pkai secara kerap esp waktu malam.Sejak dr ctu sy mula perasan mslh rabun sy ni smakin menjadi2.even nak baca buku pun sy perlu pakai cermin mata.Sy tak blh bt keje bila x pakai spek.Last2 sy bt pemriksaan mata bln lepas dan kptusannya mengecewakan saya.Power sy naik kpd 220 dan silau pun bertambah.
Sy mula mencari bbrp supplement d internet  utk merawat mslh rabun sy dan sy telah  memilih utk mengambil carotomax shaklee.





Apa yg sy tau dr member dan jga carian internet,carotomax shaklee ni sememangnya baik utk mata kita.

Antara kebaikannya adalah :

1.  Lebih Selamat Dari Vitamin A


  •  Penemuan vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan


 2. Mempertingkatkan Penglihatan


  •  Ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata. 


3. Meredakan Penyakit Kulit 


  • Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.


 4. Melindungi Epithelial


  •  Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus. 


5.Melawan Kanser dan Oksidasi


  •  Pengambilan kerap beta karotena mengukkuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.


 6. Menghalang Infeksi 


  • Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema. 


7. Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat 

  • Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga panghasilan sperma yang sihat.

Kandungan dalam carotomax pula terdiri dprd


Alpha Carotene - untuk penglihatan malam, menjaga kesihatan mata, menghalang degneragi penglihatan.

Beta Carotene - memperbaiki kulit, mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Astaxanthin - pigmen di dalam alga & fitoplankton yang memberikan warna pink pada ikan salmon, tetapi Shaklee telah menuai karotenoid astaxanthin dari miroagla laut, sumber yang tulen dan poten. Ia membantu melindungi oksidasi kolestrol LDL.

Lycopene - bersifat antioksida, menghalang penuaan organ, mengurangkan penyakit kelenjar prostat, untuk kesihatan serviks, jantung dan menguatkan sistem imun.

Lutien - menyekat katarak, glaucoma, AMD (penyakit macular berkaitan umur)

Zeaxanthin - melindungi mata, menurah cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser ovari & payudara termasuk endometrial & serviks.


Oleh itu,saya mula buat tempahan secara online untuk dapatkan Carotomax shaklee ni dan alhamdulillah barang saya sudah sampai.Saya tanamkan keyakinan saya kepada carotomax dan berserah 100% kepada Yang Maha Kuasa bagi memulihkan masalah rabun saya.In Shaa Allah saya berharap saya carotomax ni dapat membantu saya.

No comments:

Post a Comment

YOU DON'T NEED A SILVER FORK TO EAT GOOD FOOD © . Designed by MaisarahSidi.com